کپی رایتینگ و ۷ راهکار برای داشتن یک تبلیغ مؤثر

بدون دیدگاه

کپی رایتینگ

کپی‌ رایتینگ چیست؟

کپی‌رایتینگ یکی از اساسی‌ترین عناصر بازاریابی است.

کپی رایتینگ به معنای استفاده از کلمات برای جذب مخاطبین و فروش بیشتر است.

کپی رایتر کار یک فروشنده را با استفاده از کلمات انجام می دهد.

کپی رایتر با کلمات، یک اثر ماندگار خلق می کند.

کپی رایتر کیست؟

کپی‌رایتر با استفاده از کلمه‌ها مردم را به فکر کردن درباره به یک موضوع ترغیب می کند .

او با تسلط به مباحث روانشناسی مخاطب ، فرآیند تصمیم گیری فرد در خرید کالا را راهبری می کند و تنها ابزار او در این راه، انتخاب هوشمندانه کلمات است.

۷ راهکار برای داشتن یک کپی‌رایتینگ مؤثر

متفاوت باشید.
ما عادت کرده‌ایم که به پیام‌های تبلیغاتی توجه نکنیم زیرا در اثر بمباران تبلیغات نمی توانیم همه توجه خود را به آنها معطوف کنیم.

اینجاست که نقش کپی‌رایتینگ مهم می‌شود.

یک پیام تبلیغاتی با محتوای خوب می‌تواند توجه  مخاطبان را به تبلیغات مورد نظر ما جلب کند.
هنگام انتخاب پیام کپی‌رایتینگ به‌دقت بیشتری نیاز دارید.

برای طراحی تأثیرگذار پیام تبلیغاتی باید یک ویژگی خاص محصول را انتخاب کنید که بتواند مخاطب شما را تحریک و توجه او را جلب کند.
برای محصول خود یک داستان متفاوت خلق کنید.

یک داستان خوب باید مخاطب خود را به فکر کردن و یا تماشای مجدد پیام ترغیب کند.

 این مسئله باعث می‌شود که پیام تبلیغاتی شما در ذهن‌ها ماندگار شود.

در متن خود از احساسات استفاده کنید.
تجربه‌ای را که قرار است خریداران محصول شما تجربه کنند ، بوضوح برایشان ترسیم کنید .
درگیر کردن احساسات مخاطب با محصول، یکی از چالش‌های پیش روی کپی‌رایترها است.

 بر اساس گزارش ارائه‌شده توسط Unbounce Conversion Benchmark نحوه استفاده از احساسات در صفحه فرودهای با کاربردهای مختلف با هم تفاوت دارد.

در کپی‌رایتینگ از احساسات، به‌خوبی و متناسب با رفتار مخاطبان خود استفاده کنید تا بتوانید بیشترین تأثیر را بر آن‌ها داشته باشید.

مثلاً، در وب‌سایت مرتبط با صنعت گردشگری باید با کلمات مثبت صحبت کنید.

استفاده از کلمات منفی، نرخ تبدیل وب‌سایت را تا بیش از ۲۵٪ کاهش می‌ دهد.
در صفحه خدمات کسب‌وکار خود با‌ید خلاصه و مفید صحبت کنید.

تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که نرخ ‌تبدیل صفحات فرودی که کمتر از ۱۰۰ کلمه دارند در مقایسه با آن‌هایی که بیش از ۵۰۰ کلمه دارند، ۵۰٪ بیشتر است.
حس اعتماد را به مشتریان خود منتقل کنید و از کلماتی مانند مفید، نگهداری، راهنمایی و … استفاده کنید.
استفاده از بعضی از احساسات ممکن است نرخ تبدیل صفحات فرود را بسته به کاربرد آن‌ها افزایش و یا کاهش دهد.

 به‌عنوان‌مثال، استفاده از حس شادی در وب‌سایت‌های آموزشی تأثیر مثبتی در بهبود نرخ تبدیل دارد اما ایجاد زیاد این حس در مخاطبان وب‌سایت‌های حقوقی می‌تواند تأثیر بدی بر نرخ تبدیل داشته باشد.

برای عنوان متن وقت بگذارید.
عنوان‌ها همیشه یک ابزار مهم برای اتصال مخاطب بوده‌اند.

اگر عنوان یک متن به‌ اندازه کافی جالب نباشد، مخاطبان متن شما را نخواهند خواند.

 در تعیین عنوان محتواهای تبلیغاتی، سعی کنید مخاطبان خود را به دانستن آنچه در متن آمده است، کنجکاو کنید. طنز، بازی کردن با کلمات و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن، راه‌حل‌هایی خوب برای جلب‌توجه هستند

مشتریان خود را بشناسید.
مشتریان خود را بشناسید و آن‌ها را از نظر جمعیت‌شناسی و علایقشان بررسی کنید. سپس، متناسب با هر دسته از مشتریان خود و نیازهایشان محتوای تبلیغاتی تولید کنید.

از اصطلاحات تخصصی و مبالغه بپرهیزید!
یک کپی‌رایتینگ خوب باید پیام خود را با زبان و اصطلاحات خود مخاطبان به آن‌ها برساند.

متن خود را واضح بنویسید. اگر پیچیدگی و نامفهوم بودن جملات خواننده را مجبور به خوانش چندباره متن کند، کپی رایتینگ نمی‌تواند به موفقیت لازم برسد.

همیشه مختصر ولی مفید بنویسید.
یک نوشته خوب باید کوتاه باشد ولی درعین‌حال به‌خوبی پیام خود را منتقل کند. بنابراین، جمله‌های کپی رایتینگ خود را پس از نوشتن آن بررسی و عبارات اضافی را حذف کنید ولی حواستان باشد که مفهوم پیام شما تغییر نکند.

در تولید محتوا به جزئیات دقت کنید.
اشتباه در جزئیات می‌تواند تأثیر بدی بر مخاطبانتان داشته باشد.
بهتر است که قبل از انتشار متن از یک فرد دیگر کمک بخواهید تا نوشته شما را مطالعه کند و اشتباه‌های نگارشی آن را به شما بگوید.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *