برند شخصی و برند کسب و کار

توسعه برند شخصی در کنار برندسازی برای کسب و کار امروزه از سوی افراد صاحب نظر در حوزه برند مطرح می شود .

این نوشته کامنتی است برای اعلام نظر در خصوص این متن که توسط سایت متمم ارائه شده است.

موازی بودن برند سازی شخصی در کنار تلاش برای توسعه برند کسب و کار دارای منافع و معایبی است که داستان زیر بیانگر آنها است.

روزگاری به عشق تماشای برند های محبوب و وفادار تیم فوتبال پرسپولیس ، گرما و سرمای حضور در استادیوم را به جان می خریدم و برای حمایت از تیم محبوبم راهی ورزشگاه آزادی می شدم.

توازن زیبای دوبرند ، من و مابقی هواداران را ۹۰ دقیقه به روی سکوها می نشاند.

برند های شخصی محبوب تحت لوای برند باشگاهی محبوب تری به نام پرسپولیس.

این روزها دیگر اثری از آن ترکیب به چشم نمی خورد و دیگر امیدی به پیوند دوباره آن نیست.

نه بازیکنان به تیم هایشان وفادارند نه باشگاه ها به بازیکنان.

داستان اتحاد این دو برند برای همیشه در خاطرم خواهد ماند.

افراد بسیاری با وجود برند شخصی محبوب و با اعتبار، برای دریافت مبالغ بالاتر ، رهسپار تیم های دیگر شدند و برند شخصی را ارجح دانستند.

امروزه هیچ نامی از آنها برده نمی شود و به فراموشی سپرده شده اند.

اما قصه وفاداران روایت دیگری است.

اسطوره قرمز های پایتخت ، هنوز هم زمانی که تصویرش بر روی اسکوربورد ورزشگاه به نمایش در می آید ، از سوی هواداران با لقب سلطان علی پروین خوانده می شود.

عنوانی که حاصل موازی بودن  زیبای برند شخصی و برند باشگاهی است.

مرحوم ناصر حجازی برای همان توازن ، برای همیشه در خاطر هواداران آبی ها خواهد ماند.

البته کم نیست مشکلاتی که افراد و سازمان هایشان برای حفظ این توازن متحمل شده اند.

روایت های تلخی که از بازیکنان سابق هنگام بروز مصدومیت و مشکلات مالی شنیده می شود.

در آنسو ، هنگامی که باشگاه برای حفظ شان ستاره خود ، بیش از زمان لازم به بازیکن اجازه حضور در میدان می داد و بابت این وفاداری متحمل شکست می شد.

آنها ثابت کردند حفظ این توازن است که جاودانه خواهد ماند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of
فهرست