بازاریابی محتوا در خدمت دیجیتال مارکتینگ

content Marketing بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از زیر مجموعه های بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ است.

در حال حاضر ، بازاریابی محتوا به عنوان یک ابزار قدرتمند ، جایگاه ممتازی در مجموعه دیجیتال مارکتینگ داراست.

بازاریابی محتوا چیست؟

یکی از مشهورترین تعاریف بازاریابی محتوا مربوط به جو پولیتزی است.

جو پولیتزی در کتاب معروفش به اسم بازاریابی محتوایی ، دید گاه خود را در خصوص بازاریابی محتوا به این صورت بیان می کند.

بازاریابی محتوا ، فرآیندی در کسب و کار است که کارش تولید محتوای جذاب برای جذب گروه مشخصی از مخاطبان است. درگیر کردن مخاطبان با محتوا گام بعدی در بازاریابی محتوا است.

در نهایت این فرآیند باید منجر به وادار کردن مخاطبان به رفتارهایی شود که سود فراوانی را نصیب شما کند.

یکی دیگر از صاحب نظران ،دَمیَن رایان است که در کتاب Understanding Digital Marketing خود بازاریابی محتوایی را اینگونه تعریف می کند:

هدف بازاریابی محتوا  ارضاء سریع و لحظه‌ای نیاز به اطلاعات در مشتریان بالقوه است.

ارضاء سریع و لحظه‌ای نیاز به اطلاعات  باعث خلق ارزش برای مشتری خواهد شد.

همچنین جذب و درگیر کردن مشتری ، وی را وادار می سازد بدون احساس فشار ، اقدام به خرید کند.

لازم به ذکر است که این روش بازاریابی فقط شامل استفاده از ابزار های دیجیتال نمی شود.

کتابچه ای که برای یک محصول نوشته شده ، یکی از انواع آن است.

یا فیلم کوتاهی که برای تبلیغ ارزش های یک گروه مذهبی تولید می شود.

چرا بازریابی محتوا فراگیر شده است؟
  • با یک جستجوی ساده می توان دریافت هزینه های این نوع بازاریابی از سایر روش ها ارزان تر است.

انتشار تبلیغ محصول شما در شبکه های اجتماعی بدون پرداخت هزینه گواه این مدعا است.

  •  عموم مردم از ابزارهای دیجیتال بهره مند هستند.

امروزه تلفن همراه در همه جا وجود دارد و هر فردی از هر نقطه دنیا قادر به دیدن محتوای شما است.

  • تصمیم گیری جهت خرید را برای مشتری آسان می کند.

علاوه بر تنوع قیمت ، مشتری قادر است سایر عوامل از جمله فرآیند تولید محصول را هم بررسی کند.

برای مثال نحوه تولید سنتی و یا صنعتی در محصولات خوراکی ، اهمیت زیادی در انتخاب خریداران خواهد داشت.

  • انتشار محتوا در رسانه های سنتی ، هزینه های گزافی در بر خواهد داشت.

امروزه بر کسی پوشیده نیست که هزینه های گزاف تبلیغ در تلویزیون را می توان صرف انتشار محتوا در فضای دیجیتال کرد و بازگشت بیشتری را تجربه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا