فهرست بستن

افزایش حافظه و تقویت عملکرد مغز با ۱۲ روش

افزایش حافظه و افزایش عملکرد مغز
افزایش حافظه و افزایش عملکرد مغز
حافظه

افزایش حافظه و تقویت عملکرد مغز با ۱۲ روش ، عنوان مطلبی است که امروز برای شما انتخاب کرده ام.

۱خوابیدن خوب و کافی

به‌اندازه کافی بخوابید. خواب کافی و خوب در بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه معجزه می‌کند.

یادتان باشد حتما خواب منظم باشد.

نظم‌داشتن در خواب مترادف است با بهبود حافظه‌.

کمبود خواب، علاوه بر تأثیر منفی برمغز و حافظه و افزایش احتمال فرد به بیماری‌های قلبی‌عروقی و دیابت، موجب می‌شود تا کارایی فرد تا ۷۵درصد کاهش یابد.

۲-از نوشیدن آب غافل نشوید

آب کافی ، یعنی حافظه‌ بهتر و عالی‌تر.

بدن هر فرد بالغ در هر روز به طور متوسط بین شش تا هشت لیوان آب نیاز دارد.

کمبود آب موجب اختلال در عملکرد مغز و حافظه و درنتیجه یادگیری می‌شود.

۳– ورزش را فراموش نکنید

ورزش و تحرک و فعالیت فیزیکی موجب ساخت مسیرهای عصبی جدید و کمک به تقویت حافظه می شود.

پیاده‌روی و شنا در تقویت حافظه معجزه می‌کنند.

۴– استفاده از  انواع میوه و سبزی

به‌‌جای استفاده از غذاهای پرچرب و پرنمک، از انواع میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده کنیم.

تغذیه صحیح باعث ایجاد حس شادابی شده و در بهبود عملکرد مغز و به تبع آن حافظه نقش اساسی ایفا می کند.

۵– استراحت میان روز

در هر فرصتی در طول روز برای چرت‌زدن استفاده کنید.

احتمال می رود از سوی اطرافیان به تنبلی متهم شوید ، از گفته های دیگران نترسید.

چرت‌ کوتاه نیم ساعته قبل از ظهر، موجب می‌شود بعدازظهری شاداب داشته باشید.

۶– دست مخالف خود را فعال کنید

انجام کارهای عادی با دست مخالف در تقویت حافظه نقشی اساسی دارد.

نوشتن با دست مخالف؛ مسواک‌زدن با دست مخالف، نقاشی با دست مخالف.

هر روز زمانی را به انجام این کارها اختصاص دهید. نتایج بلندمدت آن در تقویت حافظه شما را شگفت زده خواهد کرد.

۷-انجام کارهای عادی و همیشگی با استفاده از روش های متفاوت

برای رفتن به محل کار یا منزل از مسیرهای جدید استفاده کنید.

دکوراسیون منزل یا محل کارتان را تغییر دهید. لباس‌های متفاوت بپوشید و جای وسایل شخصی خود را عوض کنید.

۸– پرهیز از رسانه ها در ابتدای روز

بعد از بیدارشدن، سراغ فضای مجازی و تلویزیون نروید.ابتدا کمی نرمش کنید. کتاب خواندن و نوشتن صبحگاهی در تقویت حافظه و افزایش عملکرد ذهنی بسیار مؤثر است.

۹– آزمایش طعم‌ ، بو  ، آدم‌ها و ارتباط‌های جدید

هر اقدام جدید، باعث ساخت مسیرهای جدید عصبی در مغز شده و در سلامت مغز و بهبود حافظه بسیار تأثیرگذار است.

۱۰– مطالعه کنید

هر کتاب دنیایی جدید بروی خواننده اش می گشاید.

یادگیری مطالب جدید مسیرهای عصبی جدید ساخته و بر بهبود و رشد و ارتقای فردی تاثیر گذار است.

۱۱– برای تقویت حافظه نوشتن را فراموش نکنید.

معجزه نوشتن روزانه ، در بلند مدت آثارش را بر رشد فردی شما و تحول دیدگاهتان نسبت به دنیای پیرامون خواهد گذاشت. از نوشتن غافل نشوید.

۱۲– استفاده از تکنیک‌های تقویت حافظه

برای تقویت حافظه بدنبال یادگیری تکنیک های جدید باشید.

هر روش جدید در بهبود حافظه نقش اساسی و چشمگیر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *