سئو seo چیست و چگونه تکنیک های آن را فرا بگیریم
سئو seo عنوان دومین مطلب از سری مطالب در خصوص دیجیتال مارکتینگ است در در ادامه به آن می پردازیم.
سئو مخفف چیست؟
سئو به فارسی یعنی بهینه سازی موتور های جستجو. Search Engine Optimizatio.
البته در حال حاضر سئو وارد واژگان زبان فارسی شده و ظاهرا کمتر کسی از عبارت بهینه سازی موتور های جستجو استفاده می کند.
هدف روش های سئو seo این است که در گوگل و سایر موتورهای جستجو، محتوای سایت شما را در جایگاه بالاتری برای نمایش به مخاطبان قرار دهد.
چند نکته درباره SEO
مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده میکنند +
هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینکهایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده میشوند، نگاه نمیکنند.
کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما میشود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفتهاید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینهی کمتری خواهد داشت.
جستجو بر روی موبایل طی سالهای اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است +
در حال حاضر کدام موتورهای جستجو بیشتر استفاده میشوند؟
ظاهرا دیگر نیازی به توضیح نیست چون واژه گوگل برای بسیاری از جستجو گران به عنوان موتور جستجو شناخته شده است.
حتی Google کردن هم به عنوان یک فعل در زبان انگلیسی پذیرفته شده است.
با این حال تنها بازیگر صنعت جستجو، موتور جستجوی گوگل نیست.
موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند.
سه موتور جستجوی فوق بیشترین کاربرد را در دنیای اینترنت دارا هستند.
گوگل با سایر موتورهای جستجو فاصلهی زیادی دارد و باید بپذیریم تا اطلاع ثانوی گوگل سلطان موتورهای جستجو خواهد ماند.
نقش سئو در ارتقاء کیفیت محتوا در سالهای اخیر
رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، میتواند همزمان با بهبود رتبه سایت، رضایت خوانندگان و کاربران سایت شما را نیز افزایش دهد.
افزایش رضایت کاربران و ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو با هم مترادف است.
توجه به نکات زیر می تواند در افزایش رونق کسب و کار شما نقش موثری ایفا کند:
سعی کنید همیشه محتوای اصیل تولید کنید و از کپی بپرهیزید.
محتوای قدیمی سایت را بر اساس یک برنامه زمانبندی شده و بر اساس اطلاعات و نیازهای جدید بروز کنید.
در خوانندگان و کاربران سایت خود حس رضایت ایجاد کنید تا آنها مدت زمان بیشتری در سایت شما بگذرانند.